lwiller.blogg.se

 photo tumblr_mvhhjtjyXX1sorarco1_400_zps09c6d158.gif

Skola: Dagen då ingenting gick som det ska

Kategori: Allmänt

 
Jag gick upp 06.15 och gjorde det jag ska, som jag alltid gör, innan jag gick till tåget tillsammans med Gris. Vi åkt ein som vanligt och det gick bra. Vi skildes åt och jag gick upp till Bögringen (jag säger inte spottkoppen och nej, jag är inte homofob). Där såg jag Herr J.
 
Vi gick ut och pratade i solen tills vi bestämde oss för att gå in igen. Vi skulle mötas vid Bögringen senast 08.30 för att vår lärare skulle köpa biljetter. Vi stod där ett tag tills Fröken T kom. Sen kom vår lärare och ba, ja det var väl en liten skara (bara 3 elever). Vilket var tur enligt henne, eftersom priset för biljetterna tydligen vad dubbelt av vad hon trodde.  Sen kom Fröken L och Fröken S. 
 
Klockan blev 08.30 och vår lärare gick iväg för att köpa biljetter åt de som var där, och de två som kom senare. Fröken G och Herr M. Precis när vår lärare delat ut biljetterna till alla oss så kom det ett meddelande. "SJ regional tåg mot Eskilstuna som skulle avgå 08.55 (det tåg vi skulle åka med) har blivit inställd." Vi ba: ?!:) WHAT THE FUCK. Seriöst, alla ba, men vafan då. För pengarna dras bort från klassens budget som vi ska använda till klassmiddag nästa vecka.
 
Vår lärare gick och skulle lämna tillbaka biljetterna , efter att ha ringt Eskilstunas folkhögskola, men kom tillbaka med nya, eftersom ett annat tåg skulle gå 09.24. 
 
Vi gick till tåget och satt oss på det. Vi satt där i kanske en halvtimme. Sen kom ett meddelande till "Vi har ett vagn problem och de vill inte starta. Vi ska stänga av tågen och starta dem igen." "Vi har fått veta att fordonen inte kommunicerar med varandra som de ska, och vi ska dela på dem." Men efter kanske 10min och tåget inte körde så sa läraren "Hörni, ska vi ge upp?" Alla ba, AA!:)
 
Liksom, vi har planerat denna resa i veckor och förberett oss. Och allt blev bara skit av det.
Dock så gör det ingenting. Efter det så åkte jag och Herr J till Kungsträdgården. Jag köpte en OST&CHEESEBURGARE och åt den i någon park med honom. Jag matade en fågel som var söt.
 
Dagen blev okej, även om den började segt.
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: