lwiller.blogg.se

 photo tumblr_mvhhjtjyXX1sorarco1_400_zps09c6d158.gif

NÄE

Kategori: Allmänt

 
Nej. Kolla. Vad är det där för skit. Jag kommer inte ens ihåg hur man fixar det. Sen så orkar jag inte. Men vet du vad. Det tänker jag göra iallafall. För även om jag inte är super aktiv på bloggen så vill jag inte ha en ful liten ruta där det står "Hej jag vet att du hade en bild här förut som passade bra till bakgrunden, men nu tänker jag bo här."
 
Men det tänker jag inte fixa ikväll. För jag är rätt så trött. Eller, pömsig. Och nu när vi använder det ordet, så kan vi ta fram lite fakta om det. 
 
Jag har alltid använt ordet pömsig som trött. Jag har tillochmed hört en lärare använda det. I meningar.
"Vilket väder. Jag känner mig lite pömsig" Eller, "Nu blev jag lite pömsig."
Men sen så sa någon det i skolan jag går i nu och någon ba, EH vet du inte vad det betyder?!
Han som sa det ba, va?
Andra personen: Det betyder trött fast det betyder att man är utmattad efter att ha knullat.
Man ba, nehe? Så kollade jag upp det och jomenvisst. Det var typ känslan av utmattning efter samlag. 
 
All these years. LIES. EVERYTHING. LIES. 
Nej, jag tänker fortfarande använda ordet pömsig som trött. Behöver inte vara snuskrelaterat.
 
Är det bara jag som VARJE gång råkar skriva pmösig istället för pömsig och måste gå tillbaka? pmösig lät finare dock. Typ mös. Alltid, mus. Möss, flera möss. Mössig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: